annemiek-schuitema.reismee.nl

Bondi ~ Coogee Coastal Walk

Na gisteren een dag vol adrenaline en spanning, vandaag een wat rustigere dag. Ondanks dat de weersvoorspellingen niet zo gunstig waren voor vandaag, bleek het toch allemaal wat mee te vallen. Het miezerde wat, maar het waren geen extreme regenbuien zoals voorspeld. Om 11.00 uur vertrok ik richting station om vanaf daar naar Bondi te vertrekken. Door werkzaamheden aan het spoor zou het wat langer duren, maar ach in met de busreis zie je ook eens wat anders en ik had tijd zat.

Aangekomen in Bondi was het eerste gedeelte van de coastal walk redelijk snel gedaan. Doordat in dit gedeelte de Sculputre at Sea plaats vind en ik deze al uitgebreid had bekeken, was het voor mij geen noodzaak om overal weer even te stoppen. In het parkje bij Tamarama Beach eerst maar eens wat gegeten. Perfect getimed, want het begon te regenen! Toen ik weer verder wilde gaan, was het inmiddels ook gestopt met regen, helemaal perfect!
Ondanks de wat bewolkte lucht was het prima, niet te warm en niet te koud. Deze omstandigheden waren prima voor de surfers hier in Sydney. Bij elk strand waar ik langs liep waren er wel een aantal aan het surfen.
Mijn weg vervolgend bleek dat ik een stuk over het Waverley Cemetery (kerkhof) moest gaan lopen. Door een hevige storm vorig jaar juni was een deel van de oorspronkelijke route verwoest. Ik heb mijn ogen hier uitgekeken. Niet dat ik nog nooit een kerkhof heb gezien, maar dit kerkhof was immens!! Denk dat er wel meer dan duizenden mensen lagen. De graven bestonden uit allemaal ornamenten, engelen, kruizen, van alles. Er waren zelf een soort van huisjes waarin mensen waren begraven. In eerste instantie dacht ik dat het en begraafplaats was van heel lang geleden, dat er geen recente doden lagen. Maar dit bleek niet zo te zijn. Vanuit alle jaartalen lagen er mensen: 1919, 1961, 2001, 2011 en ga zo maar door. Het was echt heel indrukwekkend om te zien!!

Na ongeveer drie uur lopen bereikte ik Coogee. TIjd voor wat lekkers :)
Vanaf hier heb ik de bus terug genomen naar Bondi vanwaar ik weer met de trein een stukje richting huis kon reizen.

Reacties

Reacties

Derk en Willie

hallo annemiek
als ik je verhaal lees en de voorgaande dan zie je veel en maak je ook veel mee wat hier onmogelijk is. De wandelingen en de bijzonderheden daarbij en natuurlijk het parachute springen. Alles wat je meemaakt is bijzonder en nooit te vergeten,
Vanaf hier het allerbeste en blijf genieten van het land.
Tot horens

janny

prachtig van deze trip heb je heel veel mooie herinneringen om mee naar huis te nemen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!