annemiek-schuitema.reismee.nl

Super eng, maar wat een toffe ervaring!!

Wellicht dat het thuisfront afgelopen nacht geen oog heeft dichtgedaan door het geen wat ik ze heb verteld, maar het was zeker de moeite waard!

Na lang twijfelen heb ik gisteravond dan toch doorgezet en mijn aangemeld. Waarvoor? Voor de meeste fantastische ervaring ooit: Skydiven! Hoewel het super eng was, ik geen hap door mijn keel kreeg vanmorgen en ik denk ik nog nooit zo zenuwachtig voor iets ben geweest, het was het allemaal waard. Vanaf het kantoor in het centrum van Sydney vertrok ik met nog zes anderen in een shuttelbus naar de plek vanwaar we zouden gaan skydiven. Gelukkig was ik niet de enige die super zenuwachtig was :)
Wat dat betreft leek de busreis eindeloos te duren, wat uiteindelijk nog geen uur bleek te zijn, kwamen we aan op de plek van bestemming. Geloof dat ik wel 2/3 keer naar de wc ben geweest van de zenuwen. Ongeveer 10 minuten later werden we geroepen en konden we ons gaan omkleden. Ook ontmoete we onze instructeur. Ben er wel achter gekomen dat Chinezen niet zo heel slim zijn...De twee Chinezen die ook bij onze groep hoorden, willen op slippers gaan skydiven..hoe bedenk je het?!
We kregen een korte uitleg over de vrije val, het openen van de parachute en het landen. Hierna was het dan toch echt tijd om de lucht in te gaan. Super spannend!!
Eenmaal in de lucht was het super mooi, ondanks dat het eigenlijk helemaal niet zulks mooi weer was in het deel van Sydney waar ik woon, bleek dat op de skydive bestemming wel anders te zijn.


Dit was echt een geweldige ervaring! Er is tijdens mijn Skydive ook een video gemaakt, maar helaas lukte het niet om deze via het blog te uploaden. Hij staat ook op facebook, maar ik realiseer mij dat niet iedereen dit heeft. Mocht je mijn video heel graag willen zien en kun je niet wachten tot ik thuis ben :) Reageer op het blog of stuur me een mail/app of wat dan ook, dan kan ik het per mail/wetransfer naar je opsturen. Dat moet vast lukken!

Veel liefs,

Annemiek

Reacties

Reacties

wilfred

hoi annemiek,wat een geweldige ervaring,wat je nu gedaan hebt.
dit pakken ze je nooit meer af,kan me wel best voorstellen ,dat je zenuw wachtig was.
(ik had de broek al mooi vol gehad,voor de landing volgens mij).

Jeannette Kosters

Inderdaad een spannende onderneming.
Je hebt duidelijk je grenzen verlegd met deze actie!
En je net zo gevoeld als een adelaar?
Je bent nu wel de ontdekkingsreiziger van de familie hoor.

Tiny Brontsema

Heel stoer Annemiek. Prachtig filmpje. ?

Annemiek Schuitema

Het is een inderdaad een heel gek idee / gevoel Jeanette. Je hebt het gevoel dat je heel lang in de lucht hangt, maar in werkelijk is het maar 8 minuten, vanaf het moment dat je uit het vliegtuig sprint tot dat je weer op de grond staat. Vooral het boven de wolken zijn en er dan door heen gaan was heel gek.

Annelies

He!
Super joh! Dat je dat hebt gedurfd, pff!
Filmpje uiteraard op Facebook gekeken, kreeg er buikpijn van haha!
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!