annemiek-schuitema.reismee.nl

Palm Beach

De voorspellingen voor vandaag waren goed, zo'n 30 graden. Maar het is altijd maar afwachten hoe het uitpakt. Soms lijkt het 's ochtends minder mooi weer te zijn, maar in de loop van de dag is het dan toch aardig warm. Vandaag niet. Het was direct al stralend weer en ik besloot dan ook om naar Palm Beach te gaan. Vanaf ''huis'' is het zo'n 2 uur en 20 minuten met de bus, maar aangezien ik toch niet echt iets anders wist te doen en het qua temperatuur in de bus prima was vol te houden door de airco, zag ik tot nog toe alleen maar voordelen.
Doordat het openbaar vervoer hier wat anders werkt dan in Nederland, is het nog al lastig om te weten waar je uit moet stappen. Met de bus dan. Hier heb je in de bus wel een televisiescherm hangen, maar hierop zie je de beelden van de bewakingscamera. Ze laten niet zoals als bij ons de volgende haltes zien. Best gek als je bedenkt dat elke halte wel een naam heeft. Best lastig als je voor het eerst ergens heen gaat en je geen idee hebt waar je uit moet stappen. Probleem? Nee hoor, je laat gewoon de buschauffeur zien waar je eruit moet en hij/zij schreeuwt het wel door de bus. Zo simpel gaat het hier dan ook wel weer.

Aangekomen in Palm Beach heb ik eerst een boottocht gemaakt van zo'n 40 minuten rondom Lion Island, niet helemaal wat ik zelf had bedacht, maar is zeker een mooie boottocht. Je komt langs een nationaal park waar vroeg aboriginals leefden, verschillende strandjes en ook zie je hele mooie huizen langs het water. Na deze boottocht nam ik dus bus naar het strand van Palm Beach, het was immers lekker weer vandaag. Daar aangekomen eerst maar eens een ijsje genomen en daarna lekker geluierd op het strand :)

Reacties

Reacties

willyjanne

Niks mis mee!
Is zeker een prettige manier om de dag door te komen.
Hoe warm/koud is het zeewater daar?

henk

leuk uitje er van gemaakt ziet er allemaal prachtig uit

Annemiek Schuitema

Hi Willyjanne, daar heb ik me nog niet aan gewaagd haha :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!