annemiek-schuitema.reismee.nl

Cronulla ~ Bundeena, National Park Royal

Na het naaktstrand ''avontuur'' van gisteren, stond er vandaag ook weer een mooie dag voor de deur. Letterlijk, weinig wind en een lekker zonnetje. Cronulla stond voor vandaag op het programma. Een treinreis van +/- anderhalf uur moet je ervoor over hebben, maar dat is het zeker allemaal waard!

Eerst hebben we wat door Cronulla zelf heengelopen. Gezellige winkelstraat met lekker veel drukte. Nadat we dit wel hadden gezien, zijn we rustig richting de haven gelopen. Vanaf hier hebben we de ferry genomen naar Bundeena. Hier in Bundeena is een heel groot nationaal park. Vanaf dit nationale park kun je een beachwalk doen. Zelf hebben wij dit niet gedaan, maar hebben wel veel gewandeld, uiteraard langs zee. Vanaf grote hoogte konden we telkens de zee bewonderen. Mooie rotsformaties, wilde zee, verschillende natuur en een heerlijk zonnetje! Zelf had ik niet gedacht dat dit zo mooi zou zijn. In het park zijn wandelpaden aangelegd tussen de struiken/bomen door van een soort ijzeren platen. Het is overal heel rustig en stil, iedereen geniet van het moois om zich heen. Omdat wij niet de beachwalk deden, hebben we het zelfde pad weer terug gelopen. Dit is zeker geen ramp als je bedenkt dat de natuur om je heen echt prachtig is.

Dit Nationale Park grenst aan vele plaatsje, waaronder Waterfall. Deze willen we een andere keer gaan bezoeken, om zo een ander deel van het Nationale park te kunnen gaan bekijken.

Watsons Bay & Fish Market Sydney

Week twee zit er op, eindelijk lekker weekend! Het weer hier verschilt nog al per dag. Zo was het woensdag hier 33 graden, maar de dag erna rond de 15. Je kan er dus niks van op aan.
Afgelopen week bij thuiskomt troffen we een Cockatoo aan (Inderdaad, het dier vernoemd naar het gelijknamige eiland waar we vorige week zijn geweest, maar er geen één hebben gezien..) Nu dus toch nog gezien!

Ondanks de harde wind was het vandaag toch best wel mooi weer en op sommige momenten ook echt wel warm (als de wind even weg was). Vanochtend vertrokken we vroeg richting de boot om uiteindelijk bij Watsons Bay terecht te komen. Hier hebben we gewandeld door het National Park. Onderweg kwamen we een leuk strandje tegen (dat dachten we tenminste), maar toen we deze wilden betreden zagen we dat het niet helemaal ''ons'' strandje was. Dit was namelijk een naaktstrand.. We zijn halverwege de trap maar weer omgekeerd!! Vlakbij de vuurtoren hebben we even lekker gezeten, gegeten en bovenal genoten van het mooie uitzicht.

Na Watsons Bay zijn we teruggekeerd naar Darling Harbour. Hier hebben we wat door het winkelcentrum geslenterd en daarna besloten we om naar Fish Market Sydney te gaan. Bij aankomst kwam de vislucht je al tegemoet.. Doordat we wat aan de late kant waren hebben we niet veel meer van de markt gezien, dat was wel jammer. Wie weet nog een andere keer. Op de weg terug naar de boot, stonden we op de parkeerplaats van Fish Market ineens oog in oog met een (wilde) Pelikaan. Twee weken geleden nog veilig in de dierentuin gezien en nu in het wild!

Op naar morgen, een nieuwe dag met vast en zeker nieuwe avonturen!

Darling Harbour ~ Wild Life Sydney Zoo

Vandaag stond een dagje Darling Harbour op het programma. Hier hebben we een bezoekje gebracht aan Wild Life Sydney Zoo (ja, alweer een dierentuin). Zelf hadden we geen idee wat we ons erbij voor moesten stellen. Deze dierentuin is direct gelegen aan de haven tussen allemaal restaurantjes.

De dierentuin bleek niet heel groot, maar wel leuk en gezellig. Zo heb ik een kangoeroe geaaid en ben ik op de foto gegaan met een koala! Ondanks dat het niet zo groot was als de andere dierentuin waar we zijn geweest, hebben we ons hier prima vermaakt.

Nadat we de dierentuin wel hadden gezien, zijn we het winkelcentrum van Darling Harbour binnen gegaan.
Op de boot gisteren naar Cockatoo Island vertelde een oudere man ons dat we naar Paddy's Market moesten gaan in Darling Harbour. Dit was een groot winkelcentrum waar meiden zoals wij ons wel konden vermaken. Daar aangekomen bleken we er al een keertje te zijn geweest, maar dit wisten we niet (naam van het winkelcentrum kwam ons totaal niet bekend voor). We hebben lekker geshopt, rondgekeken en wat gegeten.

Ook vandaag was het weer lekker weer, maar met een koud windje.
Morgen begint onze tweede stageweek. Laat maar komen, wij zijn er klaar voor!

Cockatoo Island

Na een drukke maar gezellige stageweek, waarbij we hard aan het werk werden gezet, was het tijd voor een beetje ontspanning. Eigenlijk was het de bedoeling om vorige week al naar Cockatoo Island te gaan, maar door de drukte bij de boot, mochten we helaas niet meer mee. Daarom besloten we vandaag nog een poging te wagen.
Net als vorige week was het weer mooi weer, wel stond er een wat hardere en ijzige wind wat het wat koud maakte op de boot. Aangekomen op Cockatoo Island was het heel anders dan ik mij had voorgesteld. Het eiland heeft een grote history en heeft veel betekend voor de ontwikkeling van de stad Sydney. Vroeger werden hier boten gebouwd en gerestaureerd. Eveneens heeft er op het eiland een gevangenis gestaan. Nu is er een camping, heel veel zeemeeuwen en kun je nog brokstukken van deze geschiedenis zien.

Doordat het een klein eilandje is, wat nu dus ook wordt gebruikt als camping, waren we vrij snel uitgekeken. Dat neemt niet weg dat het best indrukwekkend was om dit historische eilandje te hebben bezocht!

Weekend na een eerste stageweek

Na het avontuur van afgelopen zaterdag, begon maandag 4 september dan echt de eerste stageweek. Beetje zenuwachtig en met gezonde spanning stapten we het kantoor binnen. We werden heel hartelijk ontvangen en kregen een rondleiding door het kantoor. Aanvankelijk dacht ik dat het heel groot zou zijn, maar dit bleek helemaal niet zo te zijn. We werden ook direct aan het werk gezet; Esmee dan, want mijn computer bleek niet fe werken. Voor mij begon het dus pas dinsdag.

De dagen erna werden zowel ik als Esmee gezien als gezellig dames, die hard werken en snel klaar zijn. Alles gaat hier heel relaxed. Zo heb je als stagiaire ook helemaal niet het gevoel dat je stagiaire bent. Je hoort er gewoon bij, net als ieder ander. Er is wel een baas, maar ook dit voelt niet zo. Iedereen is gelijkbimmem Chimu. Heel raar in vergelijking met sommige ervaringen in Nederland.

Ook werden we deze week geïntroduceerd met de "office-dog". De eigenaar neemt elke dag zijn hond mee naar kantoor. Dit is heel gezellig, leuk, zorgt voor wat afleiding en heeft tot gevolg dat er minder/geen stress is onder de werknemers :)

Naast de "office-dog" werden we ook verrast door het feit dat er één keer in de week wordt gekookt (warme maaltijd) door een medewerker. Tijdens deze gezamenlijke lunch is het heel gezellig, maar wordt ook de week met elkaar doorgesproken.

Al met al kunnen we concluderen dat de eerste week goed is bevallen. Op naar de weken die nog komen gaan!

Chinese Garden of Friendship

Iets wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was, bleek toch best leuk om een keer gezien te hebben. Vanwege het mooie weer vandaag wilden we eigenlijk naar Cockatoo Island, maar aangekomen bij de haven om de boot te nemen bleken meer mensen dit idee te hebben. Helaas mochten we niet mee met de boot en moesten we wachten op de volgende, dit zou al gauw meer dan een uur duren. We besloten daarom maar met een andere boot te gaan naar Pyrmont Bay. Aanvankelijk dachten we dat dit een mooie baai zou zijn.. Niets is wat het lijkt, Pyrmont Bay bleek gewoon de andere kant te zijn van Darling Harbour, kleine tegenvaller.

Hier in Darling Harbour bleek een Chinese tuin te zijn, omdat we er toch terecht waren gekomen besloten we deze maar te gaan bezoeken. Het is net klein China, overal waar je kijkt zie je Chinezen! De Chinese Garden of Friendship was niet heel groot, maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Allemaal Chinese hutjes en Bonsai bomen.

Het was vandaag zo'n 28 graden, prima weer om er even op uit te gaan. Morgen begint stage, spannend maar klaar voor een nieuwe uitdaging!

Op zoek naar stage..

We besloten vandaag ons stageadres eens op te gaan zoeken, wel zo handig als je maandag moet beginnen. Dit bleek wat lastiger dan gedacht. In eerste instantie ging het nog wel goed. We waren bij het goede treinstation uitgestapt en hadden en foto van de looproute naar ons stageadres opgeslagen op de telefoon. Aangekomen in Crows Nest gingen we lopen en we bleven maar lopen en lopen.. Op een gegeven moment hebben wij maar mensen aangesproken, maar niemand kenden het adres waar wij heen moesten. Dus maar weer verder lopen.
Op een gegeven moment besloten we maar een taxi aan te houden, je verwacht toch dat deze wel enigszins iets kent in de stad. Verkeerd gedacht! De taxichauffeur ''dumpte'' ons (voor ons gevoel) maar ergens. Toch maar weer lopen dan.. Doordat we geen Australisch telefoonnummer hebben en dus ook geen internet, liepen we over straat met onze telefoon opzoek naar free wifi om het adres toch nog eens op te zoeken. Na enige tijd lukte dit en besloten we weer een taxi te nemen (lopen waren we wel een beetje zat). Deze taxi bracht ons (dachten wij) naar het adres waar we zijn moesten. Uitgestapt, maar wij konden nog steeds niks vinden. Dan maar een winkel naar binnen in de hoop dat de mensen hier wel weten waar we zijn moesten. Gelukkig, deze aardige man vertelde ons dat we in het goede gebouw waren en de ingang aan de zijkant moesten hebben om op het juiste adres uit te komen. Na wat zoek werk, heen en weer geloop en ritjes met de taxi hebben we het dan uiteindelijk toch gevonden. Later bleek dat we, bij het aanspreken van de eerste mensen, al heel dichtbij waren. Toch wel wonderbaarlijk dat niemand het schijnt te weten..

Luna Park
Na ons avontuur opzoek naar stage zijn we vlak bij het Opera House naar de markt geweest. Heel leuk en gezellig, hier en daar staan wat straatmuzikanten. UIteindelijk besloten we hier te blijven en wat te eten om daarna tegen de avond wanneer het donker werd naar Luna Park te gaan.
Dit park is een soort pretpark met gratis entree. Je betaald voor de attracties waarvan je gebruik wilt maken. We hebben zelf niet in één van de attracties gezeten, maar hebben wel rondgekeken. Door de verlichting in het park zag het er heel gezellig uit. Er was zelf een bruiloft in het park! Leuk om even te zien hoe dat er hier aan toe gaat.

Taronga Zoo

Hallo lieve allemaal!

Vandaag hebben Esmee en ik een bezoek gebracht aan Taronga Zoo. Van iemand hier in huis hadden we gehoord dat je die gezien moest hebben als je in Sydney bent.

De reis er naar toe ging per boot, wat op zich al heel leuk was. Vanaf de boot zagen we ook het Opera House en Harbour Bridge, is toch heel anders vanaf het water! Aankomen aan de andere kant, bootreis duurde ongeveer 12 minuten, konden we met een kabelbaan naar boven naar de dierentuin. We besloten om op de terugweg naar de ferry de kabelbaan te nemen.

Taronga Zoo is een grote dierentuin wat gelegen is op een berg, raar maar waar. Naast de gewone ''standaard'' dieren, zoals Giraffe, Olifant, Nijlpaard, Zeehonden et cetera, heb je hier ook de Kangoeroe, Koala's, Boom Kangoeroe en immens grote pelikanen. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien! We hebben ons de hele middag hier wel vermaakt, zo groot is het.

In de dierentuin zijn verschillende gebieden. Zo kan je de Seal walk (route langs waterdieren, zoals zeehonden en pinguïns), Australian Walkabout (route langs allemaal Australische dieren, zoals de koala en kangoeroe), Aferican Safari (looproute langs de Afrikaanse dieren, zoals de Bongo) en deRainforest Trail (route door het regenwoud, hier kom je allemaal vogels tegen maar ook boomapen).

Volgens mij hebben we niet eens alles gezien, dus wie weet brengen we nog een keer een bezoekje aan de dierentuin ;)