annemiek-schuitema.reismee.nl

Hittegolf; te warm...veel te warm

Van thuis al enkele berichtjes ontvangen over de heersende warmte hier in Australië. Nou, ik kan je vertellen; het is bloed heet!! Op het strand kan je eigenlijk niet zijn. Het is niet alleen super druk, maar er is ook geen tot weinig plek om even in de schaduw te gaan liggen. Zelfs het asfalt is gaan smelten door deze temperaturen.

Vandaag zijn we naar Bondi Beach gegaan, hier is al helemaal weinig schaduw. Wat bij aankomst leek als een prima stranddag, de zee was aardig rustig, sloeg vrij snel om. De zee werd ruig en misschien ergens wel te gevaarlijk om in te gaan zwemmen. Bondi staat bekend voor surfers en bij een ruige zee mag je de zee niet verder in dan tot je knieën. Ook op Manly Beach is dat het geval. Vandaar dat deze twee stranden niet geheel mijn voorkeur hebben.
Na drie, misschien maar twee uurtjes op het strand was het mooi geweest. Je verbrande bijna levend en de zee werd ook ruiger en ruiger waardoor zwemmen er praktisch niet meer in zat. We besloten dan ook om naar het winkelcentrum te gaan; tijd voor een verkoelend drankje en wat lekkers :)
Tegen 17.00 uur namen we afscheid van elkaar; Sascha zou morgen voor een goede drie weken vertrekken naar Nieuw-Zeeland om vervolgens weer terug te komen en samen met Esmee en mij terug te vliegen naar Nederland.

Thuis aangekomen stond de volgende ''ramp'' op ons te wachten; in heel Chatswood was zowel geen stroom als internet. In een huis die al niet voorzien is van een airco en dus alles met ventilatoren koel moet worden gehouden, je kan je voorstellen wat voor sauna het was. Echter buiten zitten was ook geen pretje. Het was een drukkende warmte en op onze slaapkamer was het nog redelijk uit te houden. Ook warmwater bleef uit, dus geen douche na een dagje strand, tenminste niet voor 19.30 uur. De tijd verstreek en ook 19.30 uur kwam dichterbij. Helaas, geen internet of stroom. Het begon al aardig wat te schemeren en we bereiden ons ergens al voor op een lange avond. Rond 20.30 uur was alles weer terug en werd er een snelle douche genomen. Net op tijd...Want vrijwel nadat ik klaar was met douchen en terug was in de kamer viel alles weer uit! Gelukkig was het van korte duur en bleef alles na die tijd gewoon werken.
Ergens keek ik al op tegen de nacht; deze zou nou niet bepaald ''koel'' worden. Achja, ergens mag ik ook niet klachen; het weer in Nederland is al helemaal niks, dus wat dat aangaat.. Maar bijna 50 graden is ook niet alles, geloof mij! :)

Ties en Eltje.

Wij hebben volgens mij wel een goed voorstel,maar weten niet goed hoe dat werkt.
Het moet mogelijk zijn om warmte om te zetten dus ik zou zeggen wij kunnen wel een graad of 20 over nemen voor een schappelijk Nederlands prijsje en dat later hier met jou afrekenen.
Verder zo te lezen gaathet je wel naar de zin en genieten Eltje en ik er ook van ,dit zijn ervaringen die je nooit weer vergeet .
Groetjes T en E

Derk en Willie

nou Annemiek een spannend verhaal
daar 50 graden en hier een paar graden vorst is een groot verschil
Maar jullie hebben weer leuke momenten meegemaakt en de nadeeltjes (geen stroom en een ruige zee ) kwamen wel weer goed.
ja de tijd verslijt en de terugtocht is alweer in zicht,dus geniet er nog maar lekker van.
Vanaf hier De Groetjes en tot horens