annemiek-schuitema.reismee.nl

Wat zonnig begon...

Vandaag stond een tochtje met de ferry naar Parramatta op het programma. Van velen had ik al gehoord dat dit een mooie toch zo zijn, dus ja dit moest ik nog even gedaan hebben voordat ik weer naar Nederland zou terugkeren.
Om 11.00 uur kwam ik aan bij de ferry. Eenmaal daar bleek het enorm druk te zijn en besloot ik dan ook een uurtje te wachten om met de volgende ferry te kunnen gaan. Deze ferry heeft maar een bepaald aantal plekken op het dek en daar wilde ik wel graag zitten met dit mooie weer. Zo gezegd zo gedaan, om 12.10 uur nam ik de ferry naar Parramatta. Deze zou zo'n 1,5 uur duren, ruim voldoende tijd ook om wat zon mee te pakken ;)

Op de ferry kwam ik in contact met schatten van vrouwen! Geweldige verhalen gehoord over hun leven hier in Australië waar ze al ruim 40 jaar wonen en werken. Drie van hen waren zussen die waren geboren in Engeland. Zo vertelden ze over hun vertrek vanuit Engeland, wat ze allemaal hadden gedaan in hun leven, over de geschiedenis van Australië en vele andere leuke / interessante verhalen. Ik vermoedde dat dit een hele gezellige 1,5 uur zouden gaan worden.

Tijdens de tocht naar Parramatta begon het weer wat om te slaan. Erg jammer, want onderweg kwam je mooi groen tegen en ook diverse gebouwen langs de rivier. Eenmaal aangekomen in Parramatta nam ik afscheid van de vier vrouwen en vervolgende ik mijn weg naar het centrum van Parramatta. Inmiddels was het aardig wat gaan regen. Na wat te hebben rondgeslenterd besloot ik het winkelcentrum op te zoeken om mijn tijd te voldoen en te schuilen voor de regen.
Tegen 14.30 uur nam ik de trein terug naar Chatswood. Eenmaal daar nog ergens lekker wat gedronken. De tijd vloog voorbij vandaag!

Het gesprek met de vier vrouwen was toch wel mijn hoogtepunt van vandaag. Hoe zij vol enthousiasme vertelden over hun nieuwe thuisland, hun leven hier, geschiedenis en historie van het land en ook over hoe zwaar het eigenlijk was om hun geboorteland te verlaten...Genoten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!