annemiek-schuitema.reismee.nl

Dolfijnen cruise...zonder dolfijnen

Tja soms zit het mee en soms zit het tegen. Vandaag was dat laatste het geval.. Een dag tour naar Jervis Bay stond vandaag op het programma. Hierbij had ik een dolfijnen cruise extra bijgeboekt; ach ja als je er toch bent, waarom ook niet!

De dag begon met vroeg opstaan, 5.45 ging de wekker. Klaar maken en om 6.20 de deur uit om op tijd bij de trein te zijn. Op zondag gaat de bus nog niet op dit tijdstip dus dat werd lopen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geen hekel heb aan lopen, maar wel aan dit stuk. Het is bergop en dat is nou niet bepaald een pretje met een zware rugzak kan ik je vertellen ;)
Nou goed, aangekomen op de plek waar ik zou worden opgehaald kwam ik al snel ik contact met een meisje, Alice, zij ging dezelfde tour doen als ik en ben dan ook de hele dag samen met haar opgetrokken wat super gezellig was.
Onze eerste stop; Mt Bulli Lookout. Wauw wat een mooi uitzicht over de baai! Het weer van vandaag hielp ook wel mee, rond de 35 graden was het vandaag. Na een plaspauze en uiteraard wat foto's reden we door naar Kiama. Hier in Kiama heb je een blowhole. Als je eerlijk moet zijn; het is eigenlijk gewoon een ruimte tussen de rotsen waarbij zee water omhoog komt bij goede golven. Des al niettemin, dit moest wel even vastgelegd worden natuurlijk! Lucky shot; ondank de rustige zee toch een mooie foto kunnen maken. Na ongeveer 20 minuten was het weer tijd om in de bus te stappen, onze lunch op te gaan halen en door te rijden naar Jervis Bay.

Aangekomen in Jervis Bay hadden degenen met de cruise gingen nog 20 minuten voordat ze aan boord moesten gaan. Eenmaal aan boord besloten Alice en ik helemaal naar het bovenste dek gaan, hier had je immers het beste uitzicht mochten de dolfijnen zich laten zien. Eenmaal uit de haven kwamen we hier toch wel een beetje op terug. Ondanks het mooie weer, stond er zo op open zee toch een beste wind. Maar één dek naar beneden. Hier was het al niet veel beter dus besloten we nog een dek naar beneden te gaan en op het achterdek te gaan zitten. Helaas, geen dolfijnen gezien na 1,5 uur varen (wel lekker bijgekleurd overigens). Ondanks dat ik dan geen dolfijnen heb gezien was de boottocht op zich ook al heel mooi!
Weer terug in de haven stond de bus al weer op ons te wachten. Deze zou ons naar het strand brengen waar de anderen in de tussentijd dat wij op de cruise zaten naar toe waren gebracht. Eenmaal daar konden we nog een half uurtje op het strand vertoeven waarna we weer terug zouden keren naar Sydney.

Het was een lange dag, maar zeker een mooi dag. Lekker weer, gezellige mensen en weer een nieuwe plek kunnen afstrepen op mijn lijstje. Eens kijken wat de rest van de week nog brengt ;)

Reacties

Reacties

Dita en monique

Ooh wat jammer van de cruise. Gelukkig wel weer een avontuur rijker.
Monique hoopte op mooie foto's van haar favoriete dier de dolfijn, maar helaas

Ties en Eltje

Voor een mooiuitzicht op dolfijnen kun je de volgende keer ook naar Herderwijk gaan en hoef je ook niet zo vroeg op.?///?///?//////

Anna

Toch nog steeds een prachtige trip volgens mij. En wat een weertje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!