annemiek-schuitema.reismee.nl

4 FANTASTISCHE dagen gehad in de Australische Outback

Van mijn leven nog nooit zoveel gezweet, water gedronken en bergen beklommen. Nieuwe mensen ontmoet, vrienden gemaakt en vooral een hele gezellige tijd gehad. Wauw! Wat was dit een FANTASTISCHE ervaring, eentje om nooit te vergeten.

Dag 1 ~ 30 November 2017

Donderdag 30 november vloog ik om 10.30 uur naar Ayers Rock, vanaf hier zou mijn outback tour dan echt gaan beginnen. Na 3 uur vliegen, een tijdsverschil van 1,5 uur, kwam ik eindelijk aan op Ayers Rock Airport. Wat een hitte!

Vanaf het vliegveld werd ik met anderen die ik ook deze tour deden opgehaald met de bus die de komende 4 dagen mijn vaste plek zou zijn. In het vliegtuig had ik al kennis gemaakt met een Duits koppel die ook deze tour gingen doen en geheel toevallig zaten we in dezelfde groep.
De totale groep bestond uit 22 mensen. Niet iedereen deed hetzelfde aantal dagen deze tour, maar het was direct al heel gezellig in de bus. Eenmaal compleet gingen we op weg naar de eerste stop; het tankstation. Ondanks dat ik lege flessen had meegenomen voor water, besloot ik hier toch maar wat koud water te gaan halen. Pfff dat was wel even lekker zeg. Hier vandaan reden we verder naar het cultureel centrum. In dit centrum worden dingetjes verkocht van de Aboriginals, maar is ook veel informatie te vinden over het nationaal park zelf. Na dit bezoek ging de reis verder naar Uluru, the Rock, om daar te gaan wandelen. Vandaag was het boven de 40 graden waardoor een deel van de looproute was afgesloten. Wanneer het boven de 36 graden is, sluiten ze een deel omdat je anders te lang en te veel in de zon loopt. Eerlijk is eerlijk; niemand vond dit echt heel erg. Vanwege de warmte waren we dus sneller klaar met wandelen en bracht onze tourgids Jayden ons naar een uitkijkpunt van 360 graden. Normaal gesproken wordt dit niet gedaan, maar we hadden nu tijd over vanwege de gesloten route.

Tijd voor avondeten. Terug naar een uitkijkpunt op Uluru om hier gezellig met z’n alleen te gaan eten en om de zonsondergang te zien. Helaas liep dit wat anders want het werd aardig bewolkt en het begon wat te donderen. Na het eten dan ook snel opruimen en de bus weer in op weg naar de camping. Iedereen genoot van een welverdiende douche en nadat er nog even werd geklets was het tijd om naar bed te gaan. Wanneer ik mijn tent in ging, schrok ik me een ongeluk; er zat een vleermuis in de tent!! Nou echt niet dat ik in die tent ging slapen. Het was gelukkig niet koud, dus buiten slapen was dan ook geen straf. Ook nog heel gezellig want eigenlijk sliep iedereen van onze groep buiten.

Dag 2 ~ 1 December 2017

Om 3.30 uur werden we gewekt om ons klaar te gaan maken voor een nieuwe dag. Papa zou zeggen; Dat is vroeg pissen. Nadat alles was opgeruimd en iedereen weer in de bus zat, vertrokken we weer naar het uitkijkpunt van Uluru. Nu voor de zonsopkomst. Eveneens werd hier ontbeten. Zo gek, het is maar gewoon een rots in de natuur, maar door alle verschillende natuurverschijnselen is het zo mooi om het elke keer weer te zien. Rond een uur of 6.00/6.30 uur vertrokken we naar Kata Tjuta. Ook deze werd beklommen. Het is een klim, maar dan heb je ook wat, wat een prachtig uitzicht. En ondanks dat het best vroeg was, was het toch weer behoorlijk warm. Vandaag zou het ook weer tegen de 40 graden worden. Achja, gezien het weer in Nederland mag ik niet klagen.
Na de klim werd er koers gezet naar de camping. De outback is erg uitgestrekt dus heelveel mogelijkheden om te stoppen heb je niet. Iedereen in de bus was aan het slapen, ik was samen met Jayden de enige nog die wakker was. Zonde vond ik het om te gaan slapen. Wilde alles goed in mij opnemen, wie weet kom ik er wel nooit meer! En zo zie je ook nog eens wat; wilde koeien en kamelen!
Onderweg naar de camping werd er nog een aantal keer gestopt om onder andere te tanken, wat lekkers te halen voor ’s avonds en om hout te gaan zoeken voor het kampvuur. Aangekomen op de camping gingen we gezamenlijk naar de zonsondergang kijken. Ja alweer, maar het was weer ooh zo mooi. Het is zo rustig en stil, echt een momentje van rust was dit. Na de zonsondergang werd er gezellig met beide groepen rond het kampvuur gezeten. Er werd gegeten, gezellig geklets, gelachen en natuurlijk gedronken. Ondanks de tenten die er deze avond ook weer waren, besloot iedereen toch weer buiten te gaan slapen. Veel te warm in zo’n tent.



Dag 3 ~ 2 December 2017

Ook vandaag werd er weer vroeg opgestaan om weer vroeg aan de wandeling te beginnen. Gezien de temperaturen in de outback niet echt een straf. Om 6.00 uur begonnen we aan de helse beklimming van Kings Canyon. Jemig, wat was het eerste gedeelte zwaar! Een trap van de rosten, die zo stijl als het maar kan omhoog ging. Op een gegeven moment dacht ik; niet naar beneden kijken, want dan ga ik niet meer verder.
Eenmaal boven was het het allemaal waard. Het was super mooi! Geweldig uitzicht over de omgeving en met de opkomende de zon was het helemaal gaaf om te zien. Na een wandeltocht van ongeveer 3 a 3,5 uur waren we weer beneden. Na het beklimmen van Kings Canyon stond een lange reis voor de boeg. Vanaf hier vertrokken we naar Alice Springs om te gaan overnachten. Onderweg werd nog even een stopgemaakt om kameel te rijden. Tja, als je er dan toch bent dan doe je dat ook maar gelijk :)
Aangekomen in Alice Springs en iedereen was afgezet bij zijn of haar accommodatie was het tijd om jezelf even op te frissen. We hadden onderweg al besloten om gezamenlijk te gaan eten bij de Rock Bar en hadden dan ook al een tafeltje gereserveerd. Geen idee wat ik moest gaan kiezen; zou ik gewoon voor safe gaan een schnitzel bestellen?? NEEE, natuurlijk niet. Annemiek was weer zo gek en liet zich overhalen om kangoeroe te gaan eten. Mijn god, waar begin ik aan dacht ik. Eerlijk is eerlijk het was super lekker! Omdat ik maandag jarig zou zijn besloot ik een rondje te gaan geven, wanneer ik Jayden (onze gids) vroeg wat hij wilde hebben vroeg hij waarom ik een rondje gaf. Uitgelegd dat ik maandag jarig ben etc. etc. Ik moest gaan zitten en ontspannen…Wat stond met nu weer te wachten? Samen met de ander tour gids hadden ze een feestje georganiseerd. Super lief en heel gezellig!! Hier in Australië is het heel normaal dat wanneer je jarig bent (of in mijn geval bijna) je niet je eigen drankjes betaald. Ik heb dus zo goed als helemaal niks betaald, dat deden Jayden en de anderen voor mij. Helaas komt aan elke gezellige avond een eind. Beetje laat wel, om 1.00 uur lag ik in mijn bed en om 4.45 uur ging de wekker weer.. Achja, je bent maar 1x jarig :)



Dag 4 ~ 3 December 2017

Na een gezellig avond, maar zeker een zeer korte nacht ging de wekker weer om 4.45 uur. Gezien voorgaande dagen ging het opstaan me vrij gemakkelijk af. Snel klaarmaken en naar beneden. Om 5.25 uur zou de bus weer vertrekken richting Ayers Rock vanwaar mijn vlucht weer ging naar Sydney. Een busreis van 6 uur waarbij iedereen uitgeteld in de bus zat en natuurlijk de nodige uurtjes slaap heeft gehad.

Om 13.00 uur vertrok mijn vlucht weer naar Sydney. Na 4 geweldige dagen zat het er dan echt op. Super jammer!! Maar wee een hele ervaring rijker, nieuwe vrienden gemaakt en een verjaardagsfeest die ik nooit meer zal vergeten.

Reacties

Reacties

wilfred

hoi annemiek,nog van harte gefeliciteerd,met je verjaardag.een bijzondere verjaardag dit jaar.
mooi toch,ziet er goed uit wat je de laatste dagen gedaan hebt,ik kan me voorstellen dat je daar niet meer weg wilt.(geniet er nog fijn van).

Ties en Eltje

Fan tastisch wat een mooi verjaardagsfeest geniet er van dat doen wij ook van jou leuke verhalen en foto,s en gefeliciteerd Ties en Eltje.

Eltje

Hallo ANNEMIEK.Wat een mooie reisverhalen Ties en ik hebben er van genoten.Ik wil je ook nog feliciteren met je verjaardag.Deze verjaardag zul je niet snel vergeten.Het is heel leuk om je te volgen via je blog. Heel veel geluk en geniet van je stage. Eltje

Papa, Mama en Robert

He Miekje,

Dit was voor jou, maar ook voor ons een andere verjaardag gisteren. We zijn blij dat je het naar de zin hebt daar. Je onderneemt veel en ziet daarom dus ook een heleboel. Ook leer je veel andere mensen kennen waar je misschien wel vriendschappen aan over houd. Elke keer als je wat hebt ondernomen zet je het op je blog, daar kijken wij met plezier naar uit. Komend weekend ga je 5 dagen naar Cairns om te duiken, dus kun je weer wat afstrepen op je bucketlist. We wensen je nog veel plezier deze periode, (want de tijd gaat snel)

Groetjes en liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!