annemiek-schuitema.reismee.nl

Gevaarlijk of schattig?

Zakje wortels, zonnebrand, camera, eten en drinken voor onderweg, check! Vandaag vroeg op om naar Morisset Park te gaan. Een park gelegen naast een psychiatrische inrichting (hoor Robert al zeggen; ''ga je naar al je vrienden'') met wilde kangoeroes. Wauw! Deze beesten kunnen best gevaarlijk zijn, vooral in het wild natuurlijk. Maar in dit park zijn tamme, wilde kangoeroes te vinden.
Na een bus-/treinreis van bijna twee uur, kwamen we aan op Morisset Station. Vanaf hier namen we de shuttlebus naar het park. Het ritje met de shuttlebus duurde nog geen 10 minuten, maar de plek waar we werden ''gedropt'' was heel mooi. Midden tussen de bossen zijn deze tamme, wilde kangoeroes te vinden. Uiteraard waren we niet de enigen die vandaag dit toch wel bijzondere park bezochten. Zeg nou eerlijk; waar kan je nou wilde kangoeroes vinden?
Helemaal achter in het park, tegen de bosrand aan waren de kangoeroes te vinden. We konden ze aaien en uiteraard werden de meegebrachte wortels ook gulzig in ontvangst genomen. In het busje hadden we al instructies gekregen wat ze wel en niet te voeren en ook werd duidelijk dat de mannetjes kangoeroes wel een agressief konden zijn. In het park was dit ook wel te zien. Één kangoeroe, beetje de koning van het stel denk ik, was best een beetje eng. Wanneer een andere kangoeroe werd gevoerd kwam hij er een beetje dreigend aan en de gevoerde kangoeroe ging er van door. Ik kan je vertellen; ik ook! No way dat ik dat beest ging voeren!

Rond 13.00 uur besloten we weer terug te gaan, we waren inmiddels al twee uur bij deze toch wel schattige beestjes geweest. Vandaag was super warm, maar zeker ook super leuk! Een hele ervaring rijker, een ervaring die ik niet had willen missen!

Veel liefs,

Annemiek

Alie

Hallo Annemiek, weer een hele belevenis dus, als je die foto's en die beestjes zo ziet kun je je haast niet voorstellen dat ze ook heel gevaarlijk kunnen zijn, zo zien ze er wel heel schattig uit.
Groetjes.