annemiek-schuitema.reismee.nl

Wendy's Secret Garden

Ondanks de weersvoorspellingen van vandaag, bleek het toch allemaal wat mee te vallen. Waar we eerst hadden besloten om vandaag naar de bioscoop te gaan, werd vanochtend toch dit plan opzij geschoven. Het was dan wel een prachtige en zonnige dag, maar het was zeker niet koud.
Van iemand op stage hadden we gehoord dat Wendy's Secret Garden heel mooi moest zijn, we besloten hier dan ook naar toe te gaan. Vanaf het station moesten we nog een stukje lopen, langs Luna park, onder het spoor door en daarna de trappen op. Het was inderdaad een mooie tuin. Eerlijk is eerlijk; het stelt misschien niet zoveel voor, maar het was zeker mooi. Er groeit werkelijk van alles: verschillende planten soorten, maar ook palmbomen. Eveneens zijn er allemaal gezellig plekjes gemaakt waar je kunt gaan zitten. Het is eigenlijk net of je in een soort van bos loopt. En warm was het er zeker, het voelde een beetje alsof je in zo'n warme vlindertuin van de dierentuin loopt. Best een beetje benauwd dus.

Na het bezoek aan deze verborgen, maar zeker mooie tuin, besloten we naar het wijn festival te gaan. Dit was eigenlijk een beetje saai. Er was niet echt muziek of iets wat voor wat sfeer zorgde. We hebben hier nog wat rondgelopen en zijn daarna nog even over de wekelijkse weekend markt gegaan. Het wijn festival en de markt achter ons gelaten reisden we verder met de ferry. Eindbestemming: Pyrmont Bay. Hier is een groot winkelcentrum waar we nog even hebben geshopt :)