annemiek-schuitema.reismee.nl

Barrenjoey Lighthouse Walk ~ Palm Beach

Zaterdag 11 November, in Nederland is het vandaag Sint Maarten..Als je erover na denkt heel gek eigenlijk dat morgen de Kerstman hier al aankomt!

Op deze mooie zaterdag weer afgereisd naar Palm Beach. Vandaag niet voor een dagje strand, maar voor de wandeling naar de vuurtoren. Wat vanochtend niet leek als een mooie zonnige dag, bleek wel wat anders uit te pakken. Ergens toch spijt dat ik geen zwemspullen in mijn tas heb gegooid...Aangekomen in Palm Beach direct richting het startpunt van deze wandeltocht gegaan. Het was inmiddels best wel warm geworden dat ik, eerlijk is eerlijk, niet hoopte op een wandeltocht van 4 uur zoals andere wandelroutes die we hier al hebben gedaan. Dit bleek gelukkig ook niet het geval. Al met al was het een uurtje, heen en weer terug.
De klim naar de vuurtoren was best pittig, ook mede dankzij het warme weer. Het weggetje ging best stijl omhoog en voelde mezelf net een oude vrouw zonder uithoudingsvermogen! :)
Aangekomen bij de vuurtoren was het een prachtig uitzicht! Het was ook zeker de moeite waard om naar boven te gaan. Je kon beide kanten op kijken: Naar Palm Beach en naar een ander strandje. We hebben hier even gezeten en wat gegeten / gedronken en zijn daarna weer naar beneden gegaan. Het leuke van deze wandelroute was dat het twee verschillende wegen had. We kozen er dan ook voor om met de andere route weer naar beneden te gaan. De terugreis vond ik qua lopen en uitzicht mooier dan de heenreis. Enig nadeel was wel dat je in de volle zon liep. En dat heb ik geweten....beetje rood gekleurd, maar het is gelukkig nog te overzien :)

Na de wandeltocht bij een klein, maar gezellig restaurantje wat gegeten en gedronken en daarna nog even aan het strand gezeten voordat we huiswaarts keerden. Al met al een warme, maar leuke dag.


Reacties

Reacties

janny

wat zie ik jou genieten als ik jou was ging ik nog een half jaar bijboeken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!