annemiek-schuitema.reismee.nl

Vervolg Rose Bay ~ Watson's Bay walk

Wat vorige week niet afgemaakt kon worden vanwege het weer, werd er deze week een nieuwe poging gewaagd. Met de bus gingen we vanaf Rose Bay naar de plek waar we vorige week waren geëindigd: het bushokje bij Vaucluse Hous :)
Hier hebben we door de mooie tuin gewandeld met fontein, prachtige bloemen en natuurlijk het Vaucluse House. Nog niet eens begonnen aan de tocht en toch al direct een pauze, bij het Vaucluse House was een schattig theehuisje waar we wat hebben gedronken met wat lekkers erbij. Ach ja een goede bodem voor een stevige wandeling is immers ook niet verkeerd.

Na de thee en het lekkers begonnen we aan het tweede deel van onze Rose Bay ~ Watson's Bay walk. Dit gedeelte was voornamelijk over straat, langs mooie huizen. Dit maakte dan ook dat we het eerste gedeelte van vorige week wat mooier vonden. Daarbij liep je wat meer in de natuur en langs de kustlijn. Wel kwamen we iets tegen wat ik in ieder geval hier nog niet eerder had gezien: een banenboom. De wandeling duurde iets korter dan dat we zelf hadden ingeschat, maar we kwamen voldaan aan in Watson's Bay.

Na een snelle maaltijd naar huis, spullen pakken en weer op weg naar de volgende bestemming. Vanavond zouden we gaan oppassen.