annemiek-schuitema.reismee.nl

Een dag die in het water viel...Letterlijk

Wat begon als een redelijk zonnige dag, viel uiteindelijk letterlijk in het water. Vandaag zijn we met de ferry naar Rose Bay gevaren, vanaf hier kon je een mooie coastal walk doen hebben we ons laten vertellen. Op internet leek het er ook allemaal mooi uit te zien, dus we besloten deze 8 kilometer lange tocht te gaan bewandelen.
Aankomen in Rose Bay liepen we langs de kustlijn om vervolgens in het stadje zelf terecht te komen. Hier liepen in een redelijk drukke winkelstraat richting het ''oorspronkelijke'' begin van de coastal walk.

De coastal walk zelf was erg mooi. We liepen in natuur, hoog boven zeewater. Vanaf eigenlijk elk punt hadden we een mooi uitzicht op de Skyline van Sydney, heel mooi om te zien. Ik denk dat we ongeveer halverwege waren toen we druppels begonnen te voelen. Toch liepen we nog wat verder, het leek wel wat mee te vallen. Bij Nielsen Park moesten we weer een stukje over de normale weg lopen, waar bleek dat het toch wel aardig begon te regenen. We besloten dan ook bij mensen onder de overkapping te gaan schuilen. Daar even te hebben gestaan, zijn we toch maar verder gelopen. Echter, dit hadden we beter niet kunnen doen. Het kwam met bakken uit de hemel en een echt plekje om te schuilen vonden we niet meer. Er zat dan ook niks anders op, dan verder te lopen. Gelukkig was er op het einde van de straat een bushokje waar we voor de regen konden gaan schuilen. Het leek weer droog te worden en mijn idee was dan ook: We kunnen wel weer verder! Helaas, het begon te onweren. We besloten dan ook om met de bus terug te gaan en een andere keer de wandelroute af te maken. Deze dag viel dus letterlijk in het water. Maar...dit wordt vervolgt :)