annemiek-schuitema.reismee.nl

Manly ~ Spit Bridge Walk

Na een mindere dag gisteren, beetje ziek geworden, vandaag er toch weer op uitgetrokken. Vanaf het station hier in Chatswood zijn we met de bus naar Manly gegaan. Op stage had Esmee van iemand gehoord dat de Manly to Spit Bridge Walk een mooie wandeling zou zijn, dus deze besloten we dan ook te gaan lopen.
Aangekomen in Manly zijn we eerst naar het VVV gegaan om te vragen waar deze tocht nou eigenlijk begon. Zoals we al vaker hadden gezien hier in Australië staat er ergens een bordje met welke kant je op moet, maar daarna volgt er een hele tijd geen bordje. Je hebt dan dus geen idee of je nog wel de goede kant op gaat. Om dit nu te voorkomen gingen we dus als eerste naar het VVV.
Bij het VVV werden we, naar ons idee, nog al een beetje onderschat als wat onze loopkunsten betreft. De medewerkster liet met nadruk weten dat je een ervaren loper moest zijn om dit te gaan doen... Des al niet te min besloten wij toch te gaan. We hadden al wat loopervaring opgedaan in de afgelopen weken, dus we waren er zeker van overtuigd dat dit ook zou gaan lukken.

We begonnen vrij gemakkelijk. Ik dacht als dit zo doorgaat dan wordt het een makkie! Niets bleek minder waar. Het werd wel wat zwaarder door alle trappen die op- en afgelopen moesten worden, maar het uitzicht was er niet minder om! Ook was het qua weer wat benauwd, maar voor de rest prima om deze 10 kilometer durende tocht te doen.
Eenmaal bij het eindpunt waren we moe, maar voldaan. Ik zou het niet nog een keer gaan lopen, maar het is zeker de moeite waard om het te gaan lopen! Mooie uitzichten, veel natuurschoon en prachtige helder & blauw water. Wel moeten ik eerlijk bekennen dat het naar mijn idee meer is dan 10 kilometer, maar dat laten we dan maar in het midden :)

Op naar morgen: een nieuwe stageweek!

Jan

Laat je nog wel iets over om te ontdekken voor als wij langskomen??

Annemiek Schuitema

Tuurlijk, maar wel opschieten ;)