annemiek-schuitema.reismee.nl

Bare Island

Na een mooie dag gisteren, was het vandaag wat minder weer (met op dit moment zelfs regen).
Vandaag afgereisd naar La Perouse, Oost Sydney. Hier hebben we Bare Island bezocht. Een mooi eiland met daarop een fort wat vroeger diende om de stad vanaf deze kant te beschermen tegen de Russen. Het fort kun je niet bezoeken zonder gids, dit hebben we dan ook gedaan. Met een klein groepje mensen werden we door een hele lieve, enthousiaste vrouw verteld over de history van dit fort. Heel indrukwekkend en ook de manier waarop het werd verteld was het erg leuk en interessant.
Ook waren er hier veel mensen aan het duiken en vissen. Zoals op de foto's hieronder te zien is zijn we ook de rotsen opgelopen, dit is vlakbij het water. Echter is dit niet zonder gevaar.. Onder het aantal mensen wat daar vist, waren al 4 doden (!) gevallen. Best heftig als je er zo over na denkt.

Naast dat we het fort hebben bezocht, hebben we ook een beach walk gedaan. Echter stelde het niet heel veel voor en net als al eerder: we kwamen weer op een naaktstrand uit. Je zou denken dat we het uitzoeken, die strandjes...

Bij een Thais restaurant hebben we na dit avontuur nog wat gegeten om daarna terug te keren naar huis. Morgen begint de zesde stage week, we hebben nu dus een kwart gehad. Als je er over na denkt, gaat de tijd toch best wel een beetje snel.

Tot de volgende keer!

Derk en Willie

Als ik alles lees en de fotos bekijk beleven jullie heel veel
prachtig om mee te maken.
een heel andere wereld en een mooi tijd van het jaar ondanks een beetje regen.
Vanaf hier uit Oostwold de groetjes en veel plezier

janny

wat weer leuke verhalen
ben blij voor je dat je zo geniet
wat een heerlijk avontuur
xxx janny