annemiek-schuitema.reismee.nl

Anders dan gepland...

Zoals ik twee weken terug al schreef, toen we naar Cronulla waren geweest, wilden we ook Waterfall een keertje bezoeken. Vanaf hier wilden we de andere kant van het Royal National Park gaan bezoeken. Aangezien het zo groot is en je niet alles kon lopen leek ons dit een goed alternatief. Vandaag stond dit dan ook op onze planning.
Na een reis van zo'n 2,5 uur werden we dan toch erg teleurgesteld. Aangekomen in Waterfall bleek dit deel van het nationale park helemaal niet bereikbaar te zijn. Door een bosbrand in dit deel was het gesloten t/m 30 November.. Hier baalden we natuurlijk erg van, hadden we best lang gereisd voor helemaal niks. Er zat niks anders op, we moesten wat anders gaan verzinnen om vandaag te gaan ondernemen. Aangezien we toch in Waterfall waren dachten: We lopen naar het centrum. Na enige tijd gelopen te hebben, bleek Waterfall gewoon een dorpje met niets anders dan huizen en het nationale park (hier komen waarschijnlijk ook de meeste toeristen voor). Dan maar terug met de trein. In de trein doorzochten we ons informatie boekje over Sydney wat we bij de VVV hadden opgehaald. Het leuke van dit boekje is, is dat er kortingskaartjes in zitten voor verschillende attractie. In dit boekje vond Esmee een sightseeing tour met een boot vanaf Circular Quay. Doordat we eigenlijk toch niks beters te doen hadden, besloten we om hier heen te gaan.

Bij Circular Quay aangekomen waren we nog net op tijd om met de eerste volgende boot mee te gaan op sightseeing tour. Wat we toen nog niet wisten is dat we achteraf spijt zouden hebben dat we dit hadden gedaan. Deze boot ging van deze haven naar een andere haven waar we 15 minuten stil bleven liggen. Vanaf hier vertrokken we richting de dierentuin (waar wij ook al eens geweest waren) om mensen op te halen. Na de stop bij de dierentuin gingen we weer terug naar de haven van Circular Quay. Eerlijk is eerlijk: we hadden ons het geld kunnen besparen, maar we waren blij dat het niet heel duur was. Het was de moeite eigenlijk niet waard.
Na ons sightseeing avontuur hebben we nog gezellig wat gegeten in de haven en daarna zijn we terug gegaan naar Chatswood.

Ondanks de teleurstelling van vandaag hebben we het onderling gezellig gehad. Op naar morgen; nieuwe dag met nieuwe kansen :)

henk

hallo van uit oostwold,en dag die verloren is gegaan begrijp ik maar als ik alles goed lees en wat ik hoor en zie aan fotos dan heb je het wel naar je zin geloof ik veel avontuur en veel zien en zelf doen,geniet hier van je beleeft het misschien nooit weer.groetjes van ome henk hier alles goed.