annemiek-schuitema.reismee.nl

Whale Watching Cruise

Vanochtend ben ik vroeg vertrokken richting Circular Quay, de haven bij Sydney Opera House. Om 10.15 uur zou mijn boot vertrekken de zee op om walvissen te spotten. Dit is iets wat mij heel gaaf leek om een keer te zien, wilde walvissen. Ondanks de weersvoorspellingen, 33/34 graden, was ik best blij met mijn jasje en lange broek. Op zee was het best wel fris. Al vrij snel nadat we de haven uit waren zagen we walvissen! Eigenlijk alleen maar de staart, maar dat maakte niet uit. Walvissen zijn zeker gespot vandaag!
Wanneer de walvissen lang onder water bleven en we eigenlijk geen glimp meer van ze konden vangen, gingen we verder de zee op. De cruise duurde bijna drie uur, waarbij we tegen het einde een gezin van walvissen zagen. Twee volwassen walvissen met hun jong. Prachtig gezicht om twee van die grote en en zo'n kleine staart boven water te zien verschijnen.

Helemaal op het eind van de cruise was de zo gezegde ''kers op de taart''. Vlak voordat we terug zouden keren naar de haven besloten de laatst gespotte walvissen zich even boven water te laten vertonen! Ondanks dat de bijzonder witte walvis en paar dagen geleden de kustlijn van Sydney heeft verlaten, was dit ook zeker iets wat een hoogtepunt is bij het spotten van walvissen!!

Er kan weer een vinkje gezet worden op de ''bucketlist'' :)

Zwaantje

Annemiek dit is toch geweldig wat je allemaal meemaakt,en je geniet er ook van

Dit vergeet je ook niet weer, groetjes uit Peize