annemiek-schuitema.reismee.nl

Cronulla ~ Bundeena, National Park Royal

Na het naaktstrand ''avontuur'' van gisteren, stond er vandaag ook weer een mooie dag voor de deur. Letterlijk, weinig wind en een lekker zonnetje. Cronulla stond voor vandaag op het programma. Een treinreis van +/- anderhalf uur moet je ervoor over hebben, maar dat is het zeker allemaal waard!

Eerst hebben we wat door Cronulla zelf heengelopen. Gezellige winkelstraat met lekker veel drukte. Nadat we dit wel hadden gezien, zijn we rustig richting de haven gelopen. Vanaf hier hebben we de ferry genomen naar Bundeena. Hier in Bundeena is een heel groot nationaal park. Vanaf dit nationale park kun je een beachwalk doen. Zelf hebben wij dit niet gedaan, maar hebben wel veel gewandeld, uiteraard langs zee. Vanaf grote hoogte konden we telkens de zee bewonderen. Mooie rotsformaties, wilde zee, verschillende natuur en een heerlijk zonnetje! Zelf had ik niet gedacht dat dit zo mooi zou zijn. In het park zijn wandelpaden aangelegd tussen de struiken/bomen door van een soort ijzeren platen. Het is overal heel rustig en stil, iedereen geniet van het moois om zich heen. Omdat wij niet de beachwalk deden, hebben we het zelfde pad weer terug gelopen. Dit is zeker geen ramp als je bedenkt dat de natuur om je heen echt prachtig is.

Dit Nationale Park grenst aan vele plaatsje, waaronder Waterfall. Deze willen we een andere keer gaan bezoeken, om zo een ander deel van het Nationale park te kunnen gaan bekijken.

wilfred

geweldige mooie foto s,ene keer mooie zandstrand en dan weer rots partij.
super geniet ervan.