annemiek-schuitema.reismee.nl

Cockatoo Island

Na een drukke maar gezellige stageweek, waarbij we hard aan het werk werden gezet, was het tijd voor een beetje ontspanning. Eigenlijk was het de bedoeling om vorige week al naar Cockatoo Island te gaan, maar door de drukte bij de boot, mochten we helaas niet meer mee. Daarom besloten we vandaag nog een poging te wagen.
Net als vorige week was het weer mooi weer, wel stond er een wat hardere en ijzige wind wat het wat koud maakte op de boot. Aangekomen op Cockatoo Island was het heel anders dan ik mij had voorgesteld. Het eiland heeft een grote history en heeft veel betekend voor de ontwikkeling van de stad Sydney. Vroeger werden hier boten gebouwd en gerestaureerd. Eveneens heeft er op het eiland een gevangenis gestaan. Nu is er een camping, heel veel zeemeeuwen en kun je nog brokstukken van deze geschiedenis zien.

Doordat het een klein eilandje is, wat nu dus ook wordt gebruikt als camping, waren we vrij snel uitgekeken. Dat neemt niet weg dat het best indrukwekkend was om dit historische eilandje te hebben bezocht!