annemiek-schuitema.reismee.nl

Weekend na een eerste stageweek

Na het avontuur van afgelopen zaterdag, begon maandag 4 september dan echt de eerste stageweek. Beetje zenuwachtig en met gezonde spanning stapten we het kantoor binnen. We werden heel hartelijk ontvangen en kregen een rondleiding door het kantoor. Aanvankelijk dacht ik dat het heel groot zou zijn, maar dit bleek helemaal niet zo te zijn. We werden ook direct aan het werk gezet; Esmee dan, want mijn computer bleek niet fe werken. Voor mij begon het dus pas dinsdag.

De dagen erna werden zowel ik als Esmee gezien als gezellig dames, die hard werken en snel klaar zijn. Alles gaat hier heel relaxed. Zo heb je als stagiaire ook helemaal niet het gevoel dat je stagiaire bent. Je hoort er gewoon bij, net als ieder ander. Er is wel een baas, maar ook dit voelt niet zo. Iedereen is gelijkbimmem Chimu. Heel raar in vergelijking met sommige ervaringen in Nederland.

Ook werden we deze week geïntroduceerd met de "office-dog". De eigenaar neemt elke dag zijn hond mee naar kantoor. Dit is heel gezellig, leuk, zorgt voor wat afleiding en heeft tot gevolg dat er minder/geen stress is onder de werknemers :)

Naast de "office-dog" werden we ook verrast door het feit dat er één keer in de week wordt gekookt (warme maaltijd) door een medewerker. Tijdens deze gezamenlijke lunch is het heel gezellig, maar wordt ook de week met elkaar doorgesproken.

Al met al kunnen we concluderen dat de eerste week goed is bevallen. Op naar de weken die nog komen gaan!