annemiek-schuitema.reismee.nl

Op zoek naar stage..

We besloten vandaag ons stageadres eens op te gaan zoeken, wel zo handig als je maandag moet beginnen. Dit bleek wat lastiger dan gedacht. In eerste instantie ging het nog wel goed. We waren bij het goede treinstation uitgestapt en hadden en foto van de looproute naar ons stageadres opgeslagen op de telefoon. Aangekomen in Crows Nest gingen we lopen en we bleven maar lopen en lopen.. Op een gegeven moment hebben wij maar mensen aangesproken, maar niemand kenden het adres waar wij heen moesten. Dus maar weer verder lopen.
Op een gegeven moment besloten we maar een taxi aan te houden, je verwacht toch dat deze wel enigszins iets kent in de stad. Verkeerd gedacht! De taxichauffeur ''dumpte'' ons (voor ons gevoel) maar ergens. Toch maar weer lopen dan.. Doordat we geen Australisch telefoonnummer hebben en dus ook geen internet, liepen we over straat met onze telefoon opzoek naar free wifi om het adres toch nog eens op te zoeken. Na enige tijd lukte dit en besloten we weer een taxi te nemen (lopen waren we wel een beetje zat). Deze taxi bracht ons (dachten wij) naar het adres waar we zijn moesten. Uitgestapt, maar wij konden nog steeds niks vinden. Dan maar een winkel naar binnen in de hoop dat de mensen hier wel weten waar we zijn moesten. Gelukkig, deze aardige man vertelde ons dat we in het goede gebouw waren en de ingang aan de zijkant moesten hebben om op het juiste adres uit te komen. Na wat zoek werk, heen en weer geloop en ritjes met de taxi hebben we het dan uiteindelijk toch gevonden. Later bleek dat we, bij het aanspreken van de eerste mensen, al heel dichtbij waren. Toch wel wonderbaarlijk dat niemand het schijnt te weten..

Luna Park
Na ons avontuur opzoek naar stage zijn we vlak bij het Opera House naar de markt geweest. Heel leuk en gezellig, hier en daar staan wat straatmuzikanten. UIteindelijk besloten we hier te blijven en wat te eten om daarna tegen de avond wanneer het donker werd naar Luna Park te gaan.
Dit park is een soort pretpark met gratis entree. Je betaald voor de attracties waarvan je gebruik wilt maken. We hebben zelf niet in één van de attracties gezeten, maar hebben wel rondgekeken. Door de verlichting in het park zag het er heel gezellig uit. Er was zelf een bruiloft in het park! Leuk om even te zien hoe dat er hier aan toe gaat.

janny

na de stage op zoek naar een man

wilfred

wat een taxi chauffeurs daar?anders koop je daar een klein auto tje,en vlak voor dat je weg gaat,
verkoop je hem daar weer.succes straks met je stage.

Annemiek Schuitema

Janny; Nee, zijn allemaal Chinezen.. ;)

Wilfred; Een auto kopen/huren kan hier niet uit. We kunnen voor ongeveer $4 (omgerekend nog geen €3,-) van de kamer naar stage en weer terug met het openbaar vervoer. We weten nu waar het is dus dat moet goed komen :)

Huib en Ina

Hoi Annemiek,wij zijn weer terug uit Le Clou en waren benieuwd waar jij nu bent.
Wat heb je al een heleboel gezien en meegemaakt,leuk om dat allemaal te lezen en zien,
goed van je om zo'n mooi reisverslag bij te houden dan kun het later nog eens allemaal opnieuw
beleven en komen er,omdat je zoveel meemaakt,weer herinneringen terug die je alweer kwijt was.
Het lijkt ons ook een geweldig mooi land,dus wie weet....?
Welke wensen je een hele fijne tijd en geniet ervan???
Lieve groetjes van ons?
Huib & Ina?