annemiek-schuitema.reismee.nl

Taronga Zoo

Hallo lieve allemaal!

Vandaag hebben Esmee en ik een bezoek gebracht aan Taronga Zoo. Van iemand hier in huis hadden we gehoord dat je die gezien moest hebben als je in Sydney bent.

De reis er naar toe ging per boot, wat op zich al heel leuk was. Vanaf de boot zagen we ook het Opera House en Harbour Bridge, is toch heel anders vanaf het water! Aankomen aan de andere kant, bootreis duurde ongeveer 12 minuten, konden we met een kabelbaan naar boven naar de dierentuin. We besloten om op de terugweg naar de ferry de kabelbaan te nemen.

Taronga Zoo is een grote dierentuin wat gelegen is op een berg, raar maar waar. Naast de gewone ''standaard'' dieren, zoals Giraffe, Olifant, Nijlpaard, Zeehonden et cetera, heb je hier ook de Kangoeroe, Koala's, Boom Kangoeroe en immens grote pelikanen. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien! We hebben ons de hele middag hier wel vermaakt, zo groot is het.

In de dierentuin zijn verschillende gebieden. Zo kan je de Seal walk (route langs waterdieren, zoals zeehonden en pinguïns), Australian Walkabout (route langs allemaal Australische dieren, zoals de koala en kangoeroe), Aferican Safari (looproute langs de Afrikaanse dieren, zoals de Bongo) en deRainforest Trail (route door het regenwoud, hier kom je allemaal vogels tegen maar ook boomapen).

Volgens mij hebben we niet eens alles gezien, dus wie weet brengen we nog een keer een bezoekje aan de dierentuin ;)

Papa, Mama en Robert

Hoi Annemiek en Esmee,

Wat prachtige foto's. en dat jullie zo dichtbij de dieren konden komen en bijna konden aanraken, echt een belevenis

janny

wat een belevenis super mooie fotos

Wilfred en Willyjanne

mooi hoor, ziet er goed uit.
toch niet te dicht bij de tijger geweest?

Annemiek Schuitema

Wilfred en Willyjanne; Nee hoor, die zaten veilig achter glas :)