annemiek-schuitema.reismee.nl

Sydney Opera House & Harbour Bridge

Vandaag ben ik naar Sydney Opera House & Harbour Bridge geweest. Eerst met de bus naar het station en vanaf daar met de trein verder gereisd om uiteindelijk op mijn eindbestemming uit te komen. De reis duurde ongeveer een uur vanaf mijn kamer tot aan het Opera House & Harbour Bridge.

Daar aangekomen was het erg warm, warmer dan in het deel van Sydney waar ik zelf verblijf. De jas kon uit en heb lekker genoten van het zonnetje. In deze haven ligt ook het cruiseschip wat naar Sydney gaat, het is echt een immens groot ding!

Vanaf de haven kun je met de ferry naar verschillende plaatsjes toe gaan. Dit heb ik vandaag niet gedaan, maar wie weet doe ik dat nog een keer.

Bij het Opera House was het erg druk, vooral met Chinezen. Soms is het net of je in China loopt. Waar je ook kijkt, het zijn (bijna) allemaal Chinezen. Naast het Opera House was een mooi park gelegen. Hier heb ik wat gegeten en van het weer genoten.
Na mijn bezoek aan het Opera House & Harbour Bridge heb ik in dat deel van de stad nog wat rondgelopen.

Rond 14.30 uur ben ik weer teruggereisd naar Chatswood. Omdat het hier ook nog wel redelijk weer was, de zon scheen wel maar een ijzige en koud wind, heb ik de buurt rondom het station verkend. Zo kwam ik een heel groot winkelcentrum tegen wat ik maar ben binnen gelopen. Dit bleek echt heel groot, want ik raakte verdwaald.. Ik kon de weg naar de uitgang die ik moest hebben niet weer vinden. Uiteindelijk heb ik maar besloten om in het winkelcentrum wat te gaan eten en daarna terug te keren naar mijn kamer.

Het was vandaag een drukke, maar lange dag. Nu tijd voor ontspanning.

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

janny

weer een mooi verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!