annemiek-schuitema.reismee.nl

Blue Mountains

Vandaag stond een bezoekje aan de Blue Mountains op de planning. Vanaf Chatswood, Sydney, is het zo'n twee uur rijden. Onderweg nog even een tussenstop gemaakt bij de supermarkt om wat eten/drinken te halen voor onderweg.
Rond 12.00 uur kwamen we aan bij de Blue Mountains. Tjonge wat was het daar koud zeg!!

We hebben mooie wandeltochtjes gemaakt langs deze bergtoppen. Heel mooi uitzicht en ook dood stil. Heel af en toe hoor je een vogel, maar verder is het een en al rust daar. Bij de Blue Mountains is ook een rotsformatie te zien die de drie gezusters heet. Ook deze hebben we bezocht en uiteraard moest dit even vast gelegd worden (foto linksboven).
Rond 14.00 uur zijn we verder gaan rijden over de Blue Mountain Drive route. Speciale route bij de Blue Mountains. Hier hebben we een stop gemaakt bij Katoombo Scenic Word. Hier konden we met een treintje (Railway), kabelbaan (Cableway) en een ''luchtlijn'' (Skyway) op een hele andere manier de Blue Mountains bekijken.
Na het ritje met het ''luchtlijn'' zijn we een stukje gaan lopen. Onderweg kwamen we papegaaien tegen, helaas vlogen ze iets te snel weg waardoor ik geen foto heb kunnen nemen. Verderop kwamen bij een watervalletje uit. Ook hier was het koud, maar ook erg rustig.
Helaas was de kabelbaan buiten gebruik, dat was wel jammer.

Ondanks de kou was het prachtig om een keer gezien te hebben!