annemiek-schuitema.reismee.nl

Aangekomen in Sydney

Lieve allemaal,

Vanochtend ben ik na een vlucht van 19,5 uur met een tussenstop van 4,5 uur op Abu Dahbi om iets na 6.30 uur (lokale tijd) aangekomen in Sydney. Een vlucht met wat hobbels; zo bleek bij Schiphol al dat mijn handbagage niet mee mocht, als reiziger mocht je maar één stuks handbagage mee van 7 kg. Kom ik aan met een handbagagekoffertje en een rugzak van samen 12 kg... Doordat ik (gelukkig) kon aantonen dat ik daadwerkelijk toestemming van iemand heb gekregen om dit mee te nemen, kwam alles gelukkig goed. Scheelde weer een hartverzakking! Beide vluchten liepen wat dat betreft lekker soepel.
Aangekomen in Sydney stond een nieuw avontuur op me te wachten; Hoe kom ik vanaf het vliegveld bij de geboekte kamer? Van een medewerkster van de Douane had ik al te horen gekregen om het hele stuk met de taxi te doen, gewoonweg niet te betalen is. Dus op zoek naar een andere oplossing; de trein. Heel eerlijk gezegd zat ik er totaal niet op te wachten om met het openbaar vervoer te moeten gaan. Toen ik wilde vertrekken kwam ik ook nog vast te zitten tussen de poortjes. Mijn ene koffer aan de ene kant, ikzelf vast tussen het poortje en nog een koffer achter mij. *Zucht* het begon wel goed vandaag dus..
Zo gezegd, zo gedaan. Op het vliegveld naar de eerste de beste supermarkt gegaan om hier een Opel kaart te kopen (soort ov-chipkaart). Van het vliegveld heb ik eerste de trein genomen naar ''Central'' en vanuit hier heb ik weer een trein genomen naar Chatswood. Echter kwam ik hier weer voor een uitdaging te staan: Volgens een medewerker op het treinstation van Chatswood was er zowel geen trein als bus die de mogelijkheid bieden om naar mijn eindbestemming te reizen, hierop besloot ik toch maar richting de taxi te gaan die vertrekken vanaf Chatswood Station.
Bij te taxi's aangekomen besloot ik nog eens een poging te wagen om te vragen naar de bussen richting mijn kamer.
Deze twee mannen waren heel aardig en behulpzaam. Ze zijn de bushaltes op die plek van het station af gegaan om voor mij te kijken waar ik heen moest. Nadat ik deze informatie had ontvangen van deze twee aardige heren besloot ik bij de desbetreffende buschauffeur langs te gaan om verhaal te halen. Helaas gaf de buschauffeur aan dat hij het plaatsje niet kende en deed zo de deur dicht. Daar sta je dan. In een vreemde stad, met veel bagage, in de kou te wachten op een bus, waar je helemaal niets aan hebt eigenlijk! Dan toch maar met de taxi naar de eindbestemming.
Na aankomst heb ik de koffers gedumpt en zijn we met zijn drieën naar Sea Life Sydney gegaan. Een groot acuarium met allemaal diersoorten die in het water van Australië leven. Daarna hebben we nog wat door de stad gelopen en rond 18.00 uur was ik weer terug om mijn kamer.

Morgen gaan we een bezoek brengen aan de Blue Mountains. Tot morgen!

Liefs,

Annemiek

Reacties

Reacties

willyjanne

super goed opgelost,meid!

janny

knap opgelost miek jij komt erwel

Tiny

Wat een toestand allemaal. Gelukkig goed afgelopen. Succes verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!